השופט רובינשטיין: "מסיתים את הציבור"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on השופט רובינשטיין: "מסיתים את הציבור"

    פרופ' אליקים רובינשטיין, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס התייחס לביקורת שנמתחת על מערכת המשפט ואמר כי "הם לא מושלמים ואפשר לבקר אותם אבל מה שקורה עכשיו זה שמסיתים את הציבור בעלילות"

    צילום: יונתן סינדל / Flash90
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשנה לנשיאת בית המשפט העליון (בדימוס) ויו"ר הפורום המייעץ של הקונגרס הישראלי פרופ' אליקים רובינשטיין, התייחס הבוקר למצב הפוליטי הסבוך ולביקורת שנמתחת לאחרונה על מערכת המשפט הישראלית, באירוע של הקונגרס הישראלי במרכז מורשת בגין בירושלים ואמר: "מבחינתי כישראלי ומשרת ציבור ישראלי במשך כיובל זו תקופה הזויה. העובדה שמוליכים אותנו לבחירות שלישיות לא מובנת לי. רציתי להפגין נגד זה אבל לא נראה שיש בזה תוחלת. מה שיש לומר על כך זו מילה אחת – גוועאלד".

    רובינשטיין תקף את הביקורת על מערכת המשפט וכינה אותה 'הסתה': "זה גם בקשר לעלילות על הממסד המשפטי בצירוף הפרקליטות והיועץ המשפטי. הם לא מושלמים ואפשר לבקר אותם אבל מה שקורה עכשיו זה שמסיתים את הציבור בעלילות. זה מבחן קשה מאוד אבל מדינת ישראל תעמוד בו כי הדי אן אי שלנו חזק, אבל הדברים האלה לא נכונים ויש הבדל בין ביקורת למה שאנחנו רואים עכשיו".

    עוד הוסיף פרופ' רובינשטיין: "כדי להבטיח את אופייה היהודי של המדינה ולהגשים את חלום הדורות יש להיאבק באופן פעיל על שוויון למיעוטים הלא יהודיים בישראל, כך שהמדינה תישאר יהודית בשוויוניות ושתישאר דמוקרטית לכולם. הכרזת העצמאות מדברת על שוויון זכויות לכל אזרחיה וזה צריך להיות נר לרגלינו. עסקתי בתפקידיי בשאלות של בידוק לערבים והעדפה מתקנת והיום אני יו"ר פורום מייעץ למשרד המשפטים בענייני גזענות. יש לנו חובה לזכור את העבר שלנו. בעיניי זה הבסיס".

    הדברים נאמרו באירוע השנתי של הקונגרס הישראלי, מיזם חברתי בשותפות של אוניברסיטת בר-אילן וקרן מנומדין המופעל על-ידי המרכז למשפט יהודי ודמוקרטי באוניברסיטת בר-אילן. מטרתו לשנות את השיח הציבורי בישראל ולהפחית את המתחים בחברה הישראלית, באמצעות גישור ובניית הסכמות כדרך לפתרון קונפליקטים חברתיים. הקונגרס אוסף יחד גורמים מובילים באקדמיה, במגזר השלישי ואנשי עסקים.



    0 תגובות